• Betex HXPM 100 t puller dismounting trainwiel
  • Bega office
+31 578 668000 Select language: nlnl | en | de | ru | es | fr | it |

Persbericht BETEX Cone Heater

Betex Cone Heater de lichtgewicht verhitter voor eenvoudig verwarmen van lagers met verschillende diameters - Bega Special Tools
LICHTGEWICHT (2.5 KG) INDUSTRIËLE LAGER VERWARMER

Vaassen-NL,  Bega Special tools introduceert een nieuw model industriële lager verwarmer. De BETEX Cone Heater CH is een eenvoudige verwarmer bestemd voor lagers en andere aandrijf-componenten.

Lager montage met behulp van warmte en krimppassing is nog altijd het veilige alternatief voor bijvoorbeeld hamers, oliebaden of gasbranders. Correcte montage is essentieel voor het maximaliseren van de lager levenscyclus. De BETEX Cone Heater is een relatief goedkope en bijzonder gebruiksvriendelijke verwarmer, geschikt voor verschillende diameters. Dit biedt een goede uitkomst voor kleine werkplaatsen.

Beschrijving: De kegelvormige aluminium huis is licht in gewicht (slechts 2.5 kg) en zorgt voor een snelle, gelijkmatige verwarming. Prettig wanneer er meerdere maten lagers verwarmd  moeten worden, dit kan zelfs gelijktijdig. Er is keuze uit twee typen verwarmers: met en zonder temperatuurcontrole. Minimum diameter is 10 mm, maximum diameter is 203 mm. De BETEX Cone Heater CHC, met thermostaat, biedt het voordeel dat u kunt multi-tasken.  Het apparaat zal afslaan op de ingestelde temperatuur van 120°C en weer aanslaan wanneer de temperatuur zakt. U kunt dus rustig weglopen, het lager wordt keurig op temperatuur gehouden.

De BETEX Cone Heater helpt de kwaliteit van montage te verbeteren waardoor de machine uptime toeneemt en onderhoudskosten verminderen. De apparaten zijn in Vaassen ontwikkeld en worden daar ook geproduceerd. Ze zijn dus MADE IN HOLLAND en daar is Bega trots op.
*Bega Special Tools is fabrikant/ distributeur van BETEX® inductieverhitters; distributeur van BETEX® speciaal gereedschap voor een veilige (de-)montage van lagers en aandrijfcomponenten; BETEX® Hydraulic Power en van Perma automatische smeersystemen.
Meer ....

Bega Special Tools, Postbus 118, 8160 AC Epe, t.a.v. mw. C. Poelma, tel. 0578-668000, fax 0578-668080, e-mail verkoop@bega.nl, website www.begaspecialtools.com

Distributeur (Wereldwijd)

Wilt u ook dealer worden?
Klik op Contact om
u aan te melden als distributeur