• Betex HXPM 100 t puller dismounting trainwiel
+31 578 668000 Select language: nlnl | en | de | ru | es | fr | it |

Persbericht BETEX MF Quick-Heater

Betex MF Quick-Heaters 3.0 - Bega Special Tools
Montage en Demontage met de slimme technologie
van de nieuwe generatie BETEX 3.0 Middel Frequent inductieverhitters

Vaassen, juli 2017. Bega Special Tools introduceert een nieuwe generatie inductieverhitters. De Betex MF Quick-Heater 3.0  is een middel frequent inductieverwarmer voor het monteren èn demonteren van lagers en andere machine onderdelen van staal, roestvrij staal of titanium. Uitgerust met slimme processortechnologie zorgt het nieuwe verwarmingssysteem voor een betere controle van het verwarmingsproces. Ook opslag van gegevens voor later gebruik is mogelijk. Gebruikers kunnen veilig, schoon en met hoge kwaliteit werken dankzij deze geavanceerde technologie.

Middel frequente inductieverwarming is een kosteneffectieve verwarmingsmethode voor montage en demontage van lagers en andere metalen machine onderdelen bv: labyrinthringen, lagerringen, binnenringen, bussen, koppelingen, tandwielen. Er zijn vaste en flexibele inductoren. Flexibele inductoren kunnen om elke grootte of vorm worden gewikkeld, waardoor het gebruik ervan niet wordt beperkt tot componenten met een cilindrische vorm. Dankzij het compacte design van de Betex MF Quick-Heater 3.0 is deze makkelijk verplaatsbaar. Het energie verbruik is zeer efficiënt en het verhittingsproces is aanmerkelijk sneller dan conventionele methodes. De aansluitwaarden zijn laag, namelijk 32 of 63 Ampère. De generatoren zijn instelbaar van 2,5 kW tot 22 kW of tot 44 kW. Het systeem werkt zonder overmatig geluid, heeft geen rest magnetisme, brandgevaar of vervuilende dampen. De Betex MF Quick-Heater 3.0  is geschikt voor zowel productie- als onderhoud in MRO- en OEM-bedrijven en verbetert de kwaliteit van installatie en onderhoud.

De nieuwe generatie Betex MF Quick-Heater 3.0  beschikt over slimme processor technologie. Een grote touchscreen vereenvoudigt de bediening, er is een USB-poort voor software-upgrade en een inlogoptie voor service op afstand. Het toestel verwarmt volgens een vooraf ingestelde temperatuur / tijdcurve en toont de temperatuurontwikkeling in een grafiek, deze kan op een PC of een USB-flashstation worden opgeslagen. Slimme elektronica garandeert de optimale werkfrequentie en geeft de gebruiker tips over optimale verwarming, bijvoorbeeld door het inzetten van meer of minder windingen bij gebruik van een flexibele inductor. Deze verwarmers zijn voorzien van verstelbare vermogensregeling en dubbele temperatuurmeting (bewaking ΔT). Bovendien hebben ze de mogelijkheid om meerdere verhitters met elkaar te laten samenwerken.

"Dit systeem zorgt voor een veel betere controle op het verwarmingsproces," verklaart Henk van Essen, directeur van Bega. "Lager fabrikanten produceren dure lagers en adviseren klanten over de correcte montage procedure. In bepaalde branches, zoals spoorwegen en windenergie, zijn deze montage voorschriften van groot belang voor de kwaliteit en levensduur van het lager. Dankzij de toegepaste slimme technologie van de Betex MF Quick-Heater 3.0  kunnen de verwarmings- en montagegegevens ter referentie worden opgeslagen. Hierdoor kunnen gebruikers aantonen dat een lagerinstallatie volgens de opgegeven specificaties is uitgevoerd en het bewijzen."

foto:
De nieuwe generatie compacte Betex MF Quick-Heaters 3.0, voor het monteren en demonteren van lagers en metalen onderdelen in alle industriële sectoren.

Over Bega Special Tools
Bega Special Tools, opgericht in 1978, is fabrikant en distributeur van BETEX ® speciaal gereedschap voor een veilige, kosteneffectieve montage en demontage van lagers en aandrijfcomponenten. De tools worden gebruikt in ​​productie- en onderhouds-afdelingen in MRO-en OEM-bedrijven. Bega exporteert naar meer dan 60 landen en levert aan alle soorten industrieën. Met speciale oplossingen bijvoorbeeld in de Wind-, Rail-, Mijnbouw- en Staal-industrie.

Meer informatie:
Bega Special Tools, Postbus 118, 8160 AC Epe, t.a.v. mw. C. Poelma, tel. 0578-668000, fax 0578-668080, e-mail verkoop@bega.nl, website www.begaspecialtools.com

Distributeur (Wereldwijd)

Wilt u ook dealer worden?
Klik op Contact om
u aan te melden als distributeur